dimecres, 22 de juny del 2011

EL VALS DELS MILIONARIS

Com si d'un reflex de la realitat (la que supera qualsevol ficció) es tractés, Joc de trons no acaba de generar aquest estat de vigília que altres sèries, teòricament més modestes tant en mitjans com en plantejaments, si aconsegueix. No em perdo un minut de The Big Bang Theory, d'una aparent lleugeresa, però no tant, o de Entourage (que ja té programat el seu final, just a la cúspide, quan cal fer-ho). Però la fantasia medieval de Joc de trons no em convenç amb la fermesa, per exemple, de la realitat de les acampades. 
Suposo que les persones ens acostem als productes culturals gràcies a uns ganxos inicials. M'agrada l'autor, m'agrada el director, m'agrada la temàtica. Un cop allà veiem si els aspectes més profunds confirmen la nostra elecció: la trama, els personatges, el ritme narratiu. La trama ha de ser creïble i coherent, dins d'una originalitat, els personatges han atraure'ns, fins i tot fascinar, per la seva bondat o la seva maldat o la seva coherència o la seva ambigüitat o la seva fortalesa o la seva fragilitat. I tot ha de tenir el seu tempo adequat, tolerant el superflu, just com a mer contrapès de l'important.Res d'això falla en Joc de Trons (encara que l'edat mitjana no seria la preferida de les èpoques d'aquest molt contemporani ésser que us escriu). Però en conjunt, i en la freda i impecable perfecció de la seva posada en escena, aquesta suma de factors no genera el resultat lògic. Passa com amb Boardwalk Empire, que m'encantava a mesura que la veia, però que no trobo particularment a faltar. Quan donin la segona temporada la veuré i potser manifesti cert entusiasme, però no crec que fregui aquesta excitació pseudoadolescent que m'aporten altres. 
És el que passa quan un ha vist les dues millors sèries de la història (no hauria de fer falta repetir-les, però per si queda un astronauta: The Wire i The Sopranos), que totes les altres perden en comparació. Aprofito per recordar l'enorme multitud d'escèptics i / o mandrosos que el canal TNT va a programar The Wire sencera aquest estiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Segueix a @francescbon